Wybierz zapach do biura lub domu

O tym, że w sklepach z kadzidełkami pachnie ładnie, nie powinno się nikogo przekonywać. To niejako efekt nagromadzenia konkretnego rodzaju towarów. Ale w zasadzie każdy sklep posiada swój specyficzny zapach. Zapach, jaki panuje w danym sklepowym pomieszczeniu nie jest przypadkiem. Nie bez przyczyny w sklepach, dużych marketach pachnie świeżym chlebem lub wędlinami. To chwyt marketingowy, tak zwany aromaraketing. Dzięki niemu oddziałuje się na podświadomość kupujących. To bardzo skuteczne narzędzie manipulacyjne. Wykorzystują je w głównej mierze właściciele dużych powierzchni handlowych.

Zapach ten, to nie rezultat tego, że realnie sprzedaje się w nich super świeże pieczywo. Aromat chleba rozpyla się po sklepie, tak jak rozpyla się zapach do domu. Tak jak my rozpylamy w domu odświeżacz powietrza, żeby ładnie pachniało, tak właściciele sklepów rozpylają odpowiednie zapachy, aby nakłonić klienta do większych zakupów. Czy ichniejszym potrzebuje, czy nie. To bardzo skuteczna manipulacja. Nie dziwi zatem fakt, iż wchodząc do sklepu po zapach do biura, wychodzimy z torbą pełną towarów spożywczych i chemicznych. Aromamarketing faktycznie funkcjonuje. Jest wręcz szczególnie skuteczny. Ludzie, którzy przychodzą do sklepu, w którym ładnie i domowo pachnie, spędzają w nim kategorycznie więcej czasu. Wodzeni za nos, kupują, a sklep zarabia. W celach podniesienia sprzedaży robi się realnie wiele. Niewiele kto posiada świadomość tego, że wręcz przy użyciu odpowiednich zapachów, manipuluje się klientem. Nie bez przyczyny w pomieszczeniach handlowych przyjemnie pachnie. Pachnie, bo dzięki temu więcej kupujemy.

Zobacz: zapach do domu.